Sunday 25 December 2011

wuduk dan solat



hari ni hari yang sedih untuk aku , tapi aku takyah cita la noh . ampa bukan nak amik tau kan . 
tapi yang pasti hati aku tersangat sangat la kecewa dan jiwa aku rasa tak tenang
setiap kali aku pikirkan sumthing ni aku menangis , bekali-kali aku pegi toilet basuh muka
bila masuk waktu zohor , macam besa aku p amik wuduk
hanya allah ja yang tau hati aku ,masa aku amik wuduk tu , jiwa aku rasa kosong , tenang ja aku rasa
tak dinafikan rasa kecewa tu masih ada tapi hati aku tenang dari sebelumnya
dah amik wuduk tu tak kan tak sembahyang kan 
masa sembahyang tu aku rasa macam aku di alam lain . rasa tenang tak terhingga
itu lah ajaibnya kuasa ALLAH s.w.t
ya . aku tau aku memang tak baik , kadang kadang ada jugak tertinggal solat
 mana ada manusia yang sempurna kan 
tapi aku sentiasa berusaha buat yang terbaik untuk diri aku dan orang sekeliling aku
 tapi kadang kadang orang ambil kesempatan atas kebaikkan aku
aku hanya berserah kepada allah , segala dugaan yang datang aku terima dengan seadanya





tidak kira senang atau susah , ingat lah allah 
kepada yang telah melakukan dosa besar , jangan lah rasa anda telah di sisihkan
anda masih mempunyai ALLAH , segeralah bertaubat 
ALLAH sentiasa ada untuk kita . melainkan kita yang selalu lupa kepada-NYA



terima kasih baca entry elia , tunggu episod seterusnya :)

No comments: