Thursday 22 December 2011

no tilte =='





okay , esok dah bermulanya kehidupan sebagai pelajar PTSS untuk semester2 . aku rasa baru haritu ja aku dok orentasi ==' . cepat sungguh masa berlalu kan . so hampa nak tau camna rasanya orentasi kat poli ni . haha . selalunya pelajar takod dengan orentasi . sebabnya orentasi lebih kurang macam buli . TAPI .. suma tu zaman dulu dulu , zaman tok nenek kita dulu . sekarang dunia dah maju , orentasi pun secara pendidikan . tak dak unsur buli . dulu orentasi senior buli junior kan ? aku pun takod bila dengar . ada yang senior suruh junior tiup lampu sampai padam , sah sah sampai mati pun tak tepadam lampu tu . melainkan kalau tak bayar elektrik . haha . kalau aku la kan kena camtu , aku pakat nan kawan aku , masa aku tiup tu dia p tutup suis . haha #pandai kan aku ? auww masuk bakul angkat sendiri ==' . ada yang kena tiup tiup kipas bagi pusing , perghh ! pengsan lagu tu ja kalau aku kena . takod kan dengar . yang sampai meninggal pun ada . huhu

dari form1 aku memang dok ostel , sampai la form5 . so aku dah besa nan orentasi ni . tapi setiap orentasi tak sama . ada yang buat aktiviti , ada yang buat style ceramah . kan ? .orentasi ni selalunya 3 hari ja kan . kalau orentasi yang buat aktiviti ni , syok tu syok jugak tapi sampai tadak masa nak rehat ==' . tapi kalau orentasi cmni lepas abeyh ja ,kompem asa mcm nak lagi sebab benda tu macam kenangan kan . tapi sebelum tu , masa dalam orentasi tu hati dok marah macam2 \ish bila la nak abeyh/ , \ish pas ni aku balas balik ar/ , \buat aktiviti terok2 aih/ . kan kan kan ? jangan tipu laaa . haha . tapi kalau orentasi style ceramah . perghh boring mampus . konon nya masa nak mula tu buka buku amik pen tulis apa suma . tapi setengah jam awai ja . pastu buku tu pun ntah kemana . haha

bila aku masuk poli ni , aku dapat pengalaman baru . first bila aku dapat tau orentasi poli SEMINGGU . pergh macam nak nanges suma ada #bukan macam , mmg nanges pon . tiap tiap malam tak leyh tido sebab dok tingat orentasi tu camna . takod kod an . huhu . tapi bila dah p sumanya terkawal :) . tapi apa yang penatnya orentasi tu , sebab setiap masa nek turun tangga . kami suma 2 3 pasang kasut rosak . yela PTSS a.k.a POLITEKNIK TANGGA SANA SINI ==' . walaudimana jua berada di situ lah ada tangga . haha . hampa tau apa tu "GRANADE" , granade tu , hampa dok p la tang mana pon dengar ja perkataan grenade tu hampa kena meniarap , tak kira la rumput ka , padang ka , tar ka , panas ka , ujan ka , bawah kerusi ka .  apa yang penting , hadapi la dengan tenang . haha . lagi hampa tau tak "BERTUKAR" . bertukar tu duduk macam pendatang asing tu , haha . macam macam lagi laa . syok kan kan kan kan ? ^^

walaucamna pun maktlamat orentasi ni di wujud baik untuk kita :)




terima kasih baca entry elia , tunggu episod seterusnya :)

No comments: